Известие

Collapse
No announcement yet.

Горивен филтър

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Горивен филтър

    Някои може ли да ми каже как се сменя горивния филтър на 156-ца 1.9 JTD
    156 1.9 jtd EH 54 54 BB

  • #2
    Доколкото,съм чел не се сменя филтъра а цялата помпа
    НО,не съм сигурен.
    Alfa Romeo 146 Junior 1.4i 16V Twin Spark 103hp 98'
    sigpic

    Comment


    • #3
      Цялата помпа ли? Верно?
      Митьо Бомбата: Ех, какви времена бяха... животински времена

      Comment


      • #4
        в сервиза

        едва ли ще ти вземат помече от 5-6лв.
        Сменя се - аз си имам един филтър ама майстора(Румен) каза че на 20-30к км се сменя.
        Със следващата смяна на маслото ще ми го смени - може и без пари да излезе
        ALFA 156 1.9JTD '98
        ALFA 159 2,4JTDM Q4 2007

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от diapper
          Доколкото,съм чел не се сменя филтъра а цялата помпа
          НО,не съм сигурен.

          Правилно не си сигурен,филтъра е зад двигателя леко в десно.... сваля се капака на мотора и се вижда... и се сменя супер лесно: само първоначално трябва да се източи нафатата от него като за целта има пласмасова пробка в долния край на филтъра, отвива се леко и събирате нафтата в некво съдче. Отвивайте внимателно, защото филтъра се завива към пласмасов корпус. След това се стяга на ръка новия, иначе няма развиване след това.

          Comment


          • #6
            колегата viliivanov е прав, човек ако иска,може и сам да си го смени...а отдолу на чучурката,дето колегата казва че се източва- на новият филтър може да се нахлузи 1 маркуче което да отвежда източената нафта под колата...в смисъл: зимно време,пресегнеш се,разхлабиш пробката/тя пуска при разхлабване,не е необходимо да се развие цялата/и източиш филтъра през маркучето-на земята да не оливаш отдолу по двигателя, та : едрите частици от говната в нафтата и утайките на дъното на филтъра,също и плаващите противозамръзващите модификатори, а и налична вода, които възпрепятствуват паленето, изтичат и се прочиства филтъра...Тук сме улеснени ,че имаме ел.горивна помпа в резервоара, и след такова източване на филтъра,само с подаване на контакт-същият се зарежда...не като при другите дизели с вакуум горивна помпа,дето после треве да въртиш като гламав докато се обезвъздуши и дръпне нафта чак от резервоара, а и има една постановка,че гориво нагнетателната помпа се маже от самата нафта и оставането и на сухо, или постъпването на вода в нея било много пагубно- да не задере...камионаджиите доста редовно прочистват,чрез такова източване на филтрите...Една зима преди 2-3 години заредих нафта от едни колонки в един металет корабен контейнер/във Варна,от околовръстното над ВМЕИ-то нагоре към хлебозавода,вляво-първите 100 метра след входа на автомивката /там цената беше много тънкажна/и...пътувайки за софето, едва стигнах Ябланица....бях с чисто нов горивен филтър, и дотам се затлачи така че влизайки в Ябланица се двищех с 20км/ч/колата беше волво 1.0 ТД, и филтъра беше без пробка за източване, и на път си с вързани ръце при такова затлачване. Тук на път земе ли да не тегли и да не и стига горивото от затлачване, дори и при нов филтър - разхлабваш,изтозваш и продължаваш...
            156-2.4-JTD-99;
            156-2.4-JTD-SW-01;

            Comment


            • #7
              Абсолютно си прав за утайките тази пластмасова пробка е много полезна.Съветвам всеки колега с дизел да направи тази операция преди температурите да паднат под нулата , че не се знае каква гняс сме сипвали цяло лято. А на JTD-то по принцип ако му намалее количеството гориво за помпата за високо налягане, колата гасне като вдигнеш над 2000 об и се започва едно приключение и гадаене какво има на мотора- дали не е дебитомер, дали не е помпата в резервоара или ПВН и... не го пожеалвам на никой... Другото много важно според мене да не оставяйте резервоара под половината с гориво, особенно през есенно-зимния период.....

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от diapper
                Доколкото,съм чел не се сменя филтъра а цялата помпа
                НО,не съм сигурен.
                Викаш на 20-30к км да даваме по 2000+ лв, а? Явно си чел нещо, ама не си обърнал внимание, че за БЕНЗИН е ставало въпрос
                _______
                146 JTD - ex
                Renault Megane II 1.5 dci - ex

                Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                Comment


                • #9
                  до trustworthy...привет колега...този случая който споделям по-горе,дето едва стигнах до ябланица...тогава ми беше на гости една Пироговска докторка с децата си, та заедно пътувахме нататък...та,като тръгвахме-казвам и "...ела сега да те заведа да си заредиш тънкаж бензин/ там за където говоря са 2 колонки-95-октана и дизел/...тя е с една поръчкова вектра - 2000сс....та, аз-до ябланица, а тя ми звъни след 2 дни..."а-бе,-казва-нещо не ми върви колата.."..казвам,че аз кво да правя, виж там селвиз да ти я видят/ама и аз не включвам че може да е от бенза/...Тя карала яваш още 2 дни и колата ..умряла...ха в сервиза , и кво - изгоряла горивна помпа...500 лв.. задръстила яко горивният филтър, и помпата заминала...междувременно в последствие се оказа,че оная въобще не знаела че има горивен филтър,и никога не го била сменяла....."умница мила" та така; И още нещо ще споделяза дизелите: от доста места съм чувал че, влезе ли вода, или остане ли за малко на сухо горивонагнетателната за високо налягане-било много зле за помпата и дефектирала...не знам доколко е вярно, затова се и предписва периодично проточване на горивният филтър... поздрави
                  156-2.4-JTD-99;
                  156-2.4-JTD-SW-01;

                  Comment


                  • #10
                    ...мисля,че количеството нафта в резервоара е без фатално значение за боклуците....ти като запалиш и тръгнеш, от друсането и лашкането всичко което се е отаило в резервоара става бъркоч,така че цял ли ще е,половинка ли или на минимума - кашата /доколкото я има/се разбърква...а горивнота помпа в резервоара/при JTD-тата/ или вакуумната горивна такава при другите дизели, върти нафтата през горивният филтър с много по голям дебит отколкото харчи мотора,и излишекът го връща в резервоара....така,че горивото в резервоара винаги ти е филтрирано многократно...; така е и при бензинките....и в друга тема тук беше казано същото,което казваш и ти,но аз мисля че на база горесподеленото-не сте прави...при дизела,знам ,че филтъра спира и ВОДАТА, ако я има в нафтата,та основно заради нея се предписва периодично проточване..
                    156-2.4-JTD-99;
                    156-2.4-JTD-SW-01;

                    Comment


                    • #11
                      даже убавите коли си имаме лампа че има вода във филтъра
                      Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                      Comment


                      • #12
                        На мен ми свалиха кората под двигателя и от долу смениха за 3лв само филтъра/19лв/ без да пипат други работи . Абе маистори всякакви
                        Alfa 156 1,9 JTD - 02,2000г
                        Avensis 2011 -2.0 D-4D

                        Comment


                        • #13
                          ..а?, колега ТЪРТЕЙ...къде е тая лампа бе...аз що не я знам,я ме открехни на ЛС pls /сериозно/...мерси
                          156-2.4-JTD-99;
                          156-2.4-JTD-SW-01;

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от mll
                            ..а?, колега ТЪРТЕЙ...къде е тая лампа бе...аз що не я знам,я ме открехни на ЛС pls /сериозно/...мерси
                            ми просто не ти е "убава колата" и я немаш таз лапма
                            коя година ти е?
                            Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                            Comment


                            • #15
                              да съживим темата. кък разбира тоя датчик че има вода вътре ми е интересно мен ми е малко сложно. неможах да отвъртя неска филтъра. много е затегнат ли или какво? няма много възможност да се обхване с ръка.
                              П.С. исползвах търсачката и намерих темата, а не писах нова :Р

                              Comment

                              Working...
                              X